Stichting Slava i Volya verzorgde een herdenkingsdag in Zwolle om stil te staan van het begin van de oorlog in Oekraïne drie jaar geleden. Er werden verschillende activiteiten gehouden waaronder een stille tocht. Gehuld in blauw-gele vlaggen liepen Nederlandse en Oekraïense deelnemers in een stoet van Stadkamer naar het Grote kerkplein.